fredag 20 april 2012

Här tipsas det om anisktsmask med blåbär!

På bloggen "naturligt vacker" kan man läsa följande tips om ansiktsmask med "vår" grönlera!

citat:

Jag provade att göra en spännande ansiktsmask härom dagen. Jag inspirerades lite av en ansiktsmask jag har sett hos Lush som heter Catastrophe Cosmetic som är en färsk mask gjord av blåbär bland annat. Jag har aldrig använt blåbär i en ansiktsmask förut och den här masken från Lush har fått många bra omdömen så jag ville testa att göra en egen med lite blåbär i. Förutom blåbär använde jag min nya gröna lera som jag har fått från Naturkosmetikkompaniet. Grön lera är bra för fet/oren hud och drar ur smuts ur huden på djupet. Den tredje ingrediensen jag valde var sjögräs, i form av nori-ark som man brukar använda till att rulla sushi med. Nori är ju torkat sjögräs så jag klippte av en bit och bröt ner den i mindre bitar och blandade i. Sjögräs är bra för torr hud och ger fukt och innehåller dessutom väldigt många mineraler.
Om man har torr och känslig hud kan man göra en ansiktsmask på enbart sjögräs(nori) som har blötlagts några minuter i vatten, då blir huden mjuk och glad.

Ingredienser för en ansiktsmask:
- ca 2-3 msk grön lera
- 5 blåbär
- ca 1/6 ark nori, söndersmulat i mindre bitar




http://naturligtvacker.wordpress.com/2012/03/18/hemgjord-ansiktsmask-med-blabar-lera-och-sjogras/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar